Magic Slim Tayt Türkiye Bilgi Sitesi – Sipariş Alınır Ürün Görseli

Sporun Zihinsel Faydaları

Sporun fiziksel sağlığınız için faydalı olduğunu zaten biliyorsunuz. Ancak daha iyi haberler var. Son yıllarda, araştırmalar ayrıca spor katılımının zihinsel sağlığınızı olumlu etkilediğini bulmuştur.

Ruh Halinizi Geliştirir

Bir sürü mutluluk ve gevşeme ister misiniz? Fiziksel bir faaliyete katılın. İster spor yapıyor, spor salonunda çalışıyor veya canlı bir yürüyüş yapıyor olun, fiziksel aktivite sizi daha mutlu ve daha rahat hissetmenizi sağlayan beyin kimyasallarını tetikler. Özellikle takım sporları, gevşemeye ve fitness deneyiminizi geliştiren tatmin edici bir mücadeleye katılma şansını sunarlar. Ayrıca, eğlenceli bir ortamda takım arkadaşları ve arkadaşlarınızla bağlantı kurmanıza izin vererek toplumsal avantajlar sağlarlar.

Konsantrasyonunuzu Geliştirir

Düzenli fiziksel aktivite, yaşlandıkça temel zihinsel becerilerinizi keskinleştirmeye yardımcı olur. Buna eleştirel düşünme, öğrenme ve iyi yargılama dahildir. Araştırma , aerobik ve kas güçlendirici aktivitelerin bir karışımını yapmakta özellikle yararlı olduğunu gösterdi. Bu tür etkinliklere haftada üç ila beş kez en az 30 dakika süreyle katılmak, bu zihinsel sağlık yararlarını sağlayabilir.

Stres ve Depresyonu Azaltır

Fiziksel olarak aktifken zihniniz günlük stres yaratıcılardan uzaklaşır. Bu, olumsuz düşüncelerle tıkanmaktan kaçınmanıza yardımcı olabilir. Egzersiz, vücudunuzdaki stres hormonlarını azaltır. Aynı zamanda endorfin üretimini de uyarır. Bunlar stres ve depresyonu engelleyebilen doğal ruh hali avcısıdır. Endorfinler sizi sıkı egzersiz sonrasında daha rahat ve iyimser hissetmeye bırakabilir. Uzmanlar , spor ile depresyon arasındaki ilişkiyi belirlemek için daha kaliteli araştırmaya ihtiyaç olduğunu kabul ederler.

Uyku Alışkanlıklarını Geliştirir

Spor ve diğer fiziksel aktivite biçimleri uyku kalitesini arttırır. Bunu daha hızlı uykuya dalmanıza ve uykunuzu derinleştirmenize yardımcı olarak yapar. Daha iyi uyuyorsanız, ertesi gün zihinsel görünümünüzü geliştirebilir, aynı zamanda ruh halinizi de geliştirebilirsiniz. Gün içinde çok geç spor yapmamaya özen gösterin. Yatmadan birkaç saat içinde akşam uygulamaları uykuya dalmak için çok enerjik bırakabilir.

Sağlıklı Kilo Vermenize Yardımcı Olur

Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezleri (CDC), spor katılımını kilo vermenin sağlıklı bir yolu olarak önerir . Koşu, bisiklet ve halter gibi bireysel sporlar, kalorileri yakmak ve / veya kas oluşturmak için özellikle etkili yollardır. Önerilen bir kilo aralığında kalmak diyabet, yüksek kolesterol ve hipertansiyon geliştirme olasılığını azaltır.

Kendinize Güveninizi Arttırır

Spor yapmakla gelen düzenli egzersiz, güveni artırabilir ve benlik saygınızı artırabilir. Gücünüz, beceri ve dayanıklılığınız spor yaparak arttıkça kendi imajınız da gelişecektir. Fiziksel aktiviteden gelen yenilenmiş canlılık ve enerjiyle, oyun alanının yanı sıra üzerinde de başarılı olabilirsiniz.

Liderlik Özellikleriyle İlişkilendirilmiştir

Futbol, ​​beyzbol ve basketbol gibi takım sporları, liderlik özellikleri için üreme alanlarına sahiptir. Liselerde yapılan araştırmalar, spor katılımı ve liderlik özellikleri arasında bir korelasyon ortaya koymaktadır. Birlikte eğitmek, denemek, kazanmak veya birlikte kaybetmek için olan fırsat nedeniyle, sporla uğraşan insanlar doğal olarak işyerinde ve sosyal ortamlarda “takım zihniyetini” benimseme konusunda daha eğilimli. Takım fikri, zamanla güçlü liderlik özelliklerine götürür.

Çocuklar için Faydaları

Spor, çocukları yetişkinlerden fayda sağladıklarıyla aynı şekilde yararlanabilir. En büyük fark, çocuklar genç yaşta spor yapmaya başladığında , büyüdükçe aktif kalma ihtimallerinin çok daha yüksek olmasıdır. Aynı kaynak, bir takım sporuna katılmanın akademik performansı geliştirdiğini ve okul sonrasında daha fazla katılım sağlayacağını önermektedir.

Akılda Tutulması Gerekenler

Amerikan futbolu ve buz hokeyi de dahil olmak üzere bazı popüler takım sporları, genellikle yaralanmalara neden olur. Sıklıkla bildirilen spor yaralanmaları burkulmalar, kontüzyonlar ve kırık ekstremitelerdir. Uygun tıbbi müdahale varsa çoğu spor yaralanması tam iyileşmeye neden olacaktır. Bununla birlikte, beyin travması ve sarsıntı gibi bazı yaralanmalar atlete kalıcı, ömür boyu hasar verebilir.

Sarsıntılar, olayların artmasıyla son yıllarda spor camiasından daha fazla dikkat çekiyor. CDC önlemek ve sporla ilgili sarsılmaların kurtarma hakkında belirli kurallar vardır. Tekrarlanan kafa travması, spor katılımının faydalarını tamamen tersine gösterebilir, depresyona, bilişsel işlevin azalmasına ve intihar eğilimine neden olabilir.

Egzersiz kaynaklı astım birçok sporcu tarafından bildirilen bir diğer koşuldur. Haftada birkaç kez bir spor yapıyorsanız ve astım semptomları geliştirmeye başlarsanız, dikkat etmeniz önemlidir. Solunum egzersizleri hakkında doktorunuza veya eğitim uzmanınıza danışın ve uygulayın. Kronik astımı önleme konusunda size yardımcı olabilirler. Doktorunuz, astım semptomlarını azaltmak için egzersiz öncesi ilaç almayı önerebilir.

Dip Not

Spora katılmanın avantajları, küçük çocuklara sağladıkları avantajlardan zihinsel sağlık ve mutluluğa kanıtlanmış bağlantıya kadar tabii ki tetikledikleri endorfinlerden çoktur. İçeri girmek için bir spor bulmak için nedenlerin azlığı yoktur. Bir tanesini seçip hareket ettirin!

Spor faaliyetlerine başlamadan önce doktorunuzla konuşın. Kalbinizin yorucu egzersiz için yeterince sağlıklı olduğundan emin olun. Ciddi yaralanma ve egzersize bağlı astım olasılığını göz önünde bulundurun. Spora katılmanın tehlikeleri olmasına rağmen, bazıları diğerlerine göre daha güvenlidir. Yaralanma konusunda endişeleriniz varsa yüzme gibi düşük etkili bir spor düşünün.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KONULAR

YORUM GÖNDER

  • İsim
  • Eposta
  • Yorum

YORUMLAR (0 )